Nieuws

Rou­lar­ta ver­koopt de helft van zijn Fran­se magazines

Roularta Media Group heeft beslist om vanaf vandaag exclusieve onderhandelingen te voeren met telecombaas Patrick Drahi en uitgever Marc Laufer.

De onderhandelingen hebben betrekking op de verkoop van de Franse titels L’Express, L’Expansion, Mieux Vivre Votre Argent, Lire, Classica, Pianiste en Studio Ciné Live, de website L’Entreprise en de activiteiten Job Rencontres en Distrijob. Die tijdschriften zijn verlieslatend door de enorme concurrentie op de Franse markt. Met de nieuwe eigenaars gaat Roularta nauw samenwerken. Zo zullen de bladen die nu in Roeselare gedrukt worden, ook in de toekomst daar van de persen rollen.

Drahi en Laufer hebben plannen om die activiteiten verder uit te bouwen in synergie met het dagblad Liberation dat zij ook recent hebben overgenomen. Het studentenmaandblad L’Etudiant blijft bij Roularta ook al had Le Figaro interesse. De resultaten daarvan zijn net als die van Point de Vue en de Franse Lifestylebladen wel winstgevend. Ook het weekblad A Nous Paris en gelijkaardige maandbladen blijven uitgaves van Roularta.

Digilocal

Hoeveel Roularta krijgt voor de activiteiten is onderdeel van de nu opgestarte exclusieve onderhandelingen. Wat het zal doen met het geld is wel al deels duidelijk. "Het project digilocal is voor ons essentieel. Dat is een project waarbij we de lokale adverteerder niet alleen helpen met print, maar ook met alle services op het internet", zegt CEO Rik De Nolf.

De redactie

Taalfout opgemerkt?

Heb je een taal- of schrijffout opgemerkt in dit artikel?