Nieuws

Rou­lar­ta koopt Sanoma-vrouwenbladen

Je moet ingelogd zijn om gratis livestreams en video’s te kunnen bekijken.

Mediagroep Roularta telt 33,7 miljoen euro neer voor de vrouwenbladen van Sanoma.

De bladen waren in 2017 goed voor een omzet van ongeveer 78 miljoen euro.

De merken die Roularta wil overnemen, zijn Libelle, Femmes d'Aujourd'hui, Flair, Feeling, Gael, La Maison Victor, SheDeals, Loving You, Zappy, Communiekrant en Kids Only. "De (offline/online) doelgroepen van die mediamerken zijn uitgesproken vrouwelijk en dus een mooie aanvulling op de reeds bestaande andere hoogkwalitatieve doelgroepen die bereikt worden via de huidige magazinemerken van Roularta (Knack, Le Vif, Trends, Sportmagazine, Nest, Plus Magazine ...)", aldus Roularta in een persbericht.

Het mediabedrijf neemt ook de redacties over, maar er zijn  wel 96 jobs bedreigd bij de ondersteunende diensten.

Jaarcijfers

Roularta verwacht voor 2017 in de rode cijfers te belanden. Het bedrijf gaat geen dividend uitkeren. "In 2017 heeft het bedrijf te maken gehad met een daling van de reclamebestedingen, met de kosten van de investeringen in de lancering van nieuwe projecten zoals het e-commerceplatform Storesquare en met andere eenmalige kosten," laat Roularta weten.

Belga
Ben Storme

Taalfout opgemerkt?

Heb je een taal- of schrijffout opgemerkt in dit artikel?