Problemen met elektronisch betalen — situatie opnieuw normaal
Er waren woensdag problemen met het elektronisch betaalverkeer, maar intussen is de situatie opnieuw genormaliseerd. Dat bevestigt Wordline, het bedrijf dat het betalingsverkeer regelt.
"Vandaag tussen 15 en 15.44 uur werden onze diensten verstoord. Dit had een impact op bepaalde betaaltransacties. We zagen een terugkeer naar normaal voor Bancontact-transacties om 15.37 uur en om 15.44 uur voor Maestro-bankkaarttransacties. Onze teams hebben er alles aan gedaan om de situatie snel te verhelpen en analyseren momenteel de impact en oorsprong van de storingen", zo meldt het bedrijf woensdag. Worldline excuseert zich voor het ongemak.
Verscheidene gebruikers meldden woensdag op sociale media problemen te ondervinden met elektronisch betalen, en ook bank BNP Paribas Fortis maakt gewag van problemen.
Er is op dit moment een algemeen probleem met de elektronische betalingen bancontact mister cash. Dit probleem doet zich niet enkel voor bij onze bank waardoor het vermoedelijk over een algemene storing gaat. We hopen dat dit zo snel mogelijk is opgelost. ^San
— BNP Paribas Fortis (@BNPPFBelgie) May 23, 2018
Taalfout opgemerkt?
Heb je een taal- of schrijffout opgemerkt in dit artikel?