Petitie tegen nertsenkwekerij Langemark
Al 2.500 mensen hebben volgens Animal Rights een petitie getekend tegen een nertsenkwekerij in Langemark.
De dierenrechtenorganisatie Animal Rights had schokkende beelden getoond van verwaarloosde en gewonde nertsen in een voormalige steenbakkerij in Langemark. Op de beelden was volgens Animal Rights stress, angst en pijn van duizenden opgesloten nertsen te zien. De nertsen worden gekweekt om bontjassen van hun pels te maken. Nadine Lucas, voorzitter van Animal Rights: "Al 2.500 mensen hebben de petitie getekend voor sluiting van de 'steenbakkerij'. Tevens dienen wij een klacht in bij het parket van de procureur des Konings. De ´steenbakkerij´ is volgens onze organisatie een ware hel voor dieren.”
Ingebroken
Volgens de eigenaar hebben de dierenactivisten bij hem ingebroken om de beelden te nemen. Ook hebben ze volgens hem de dieren doelbewust opgejaagd, zodat ze aan het krijsen en vechten gingen. "Dat er een dood of gewond dier te zien is, dat klopt, " zegt hij. "Dat heb je in alle stallen." Hij wijst er ook op dat hij de jongste jaren 10 inspecties kreeg en met alles in orde was. Hij is ook in orde met al zijn vergunningen, iets wat burgemeester Alain Wyffels ook bevestigt.
De man wil alleen reageren voor de rechtbank, en niet voor de camera.
Taalfout opgemerkt?
Heb je een taal- of schrijffout opgemerkt in dit artikel?