Nieuws

Kora­mic neemt Oos­tends call­cen­ter over

De Kortrijkse investeringsmaatschappij Koramic neemt callcenterbedrijf Call-IT uit Oostende over van de Nederlandse HR-groep USG People. De 575 werknemers van Call-IT, van wie er 200 in België werken, blijven gewoon aan de slag.

 

Koramic is naar eigen zeggen al marktleider in klantendiensten in ons land, via de bedrijven IPG, In2Com en RingRing. "Call-IT is een mooie aanvulling", zegt Koramic-CEO Christian Dumolin. "Maar vooral in Nederland versterken we onze positie. We zullen er onze bestaande activiteiten samenbrengen met Call-IT." In Nederland heeft Call-IT vestigingen in Weert en Eindhoven.

In België zal het bedrijf dan weer zelfstandig blijven voortwerken vanuit Oostende, aangevuld met een kleine Brusselse vestiging. Voor het personeel verandert er niets, zegt Dumolin. "Er is voor hen geen negatieve impact, we hopen eerder op een positieve impact. Met 2.500 werknemers zijn we de belangrijkste speler voor customer care services in België."

Belga
Ben Storme