Geen pangasiushub in Zeebrugge?
De kans dat er in de haven van Zeebrugge een hub komt voor de verdeling van pangasius in Europa, lijkt steeds kleiner.
Dat weet het Visserijblad, dat morgen éénmalig nog een keer verschijnt, en het havenbestuur bevestigt dat. Twee jaar geleden heeft de Haven van Zeebrugge nog een samenwerking aangekondigd met een Vietnamese belangenorganisatie. Ze zouden samen een ‘hub’ installeren voor alle Europese import van pangasius. Maar intussen is er een nieuwe organisatie van pangasiusexporteurs in Vietnam en Zeebrugge is ook zijn rechtstreekse lijn met Vietnam kwijt. De komst van de hub is dus verre van zeker, de haven richt zich in de plaats daarvan nu op de verdeling van zalm.
Tijs Neirynck
Tijs Neirynck
Taalfout opgemerkt?
Heb je een taal- of schrijffout opgemerkt in dit artikel?