Nieuws

Dom­otex (2): klei­ne KMO’s zet­ten in op innovatie

2015-01-21 00:00:00 - Domotex (2): kleine KMO's zetten in op innovatie

De West-Vlaamse vloerbekledingsfabrikanten staan goed hun mannetje op de wereldmarkt.

Dat blijkt op Domotex in Hannover, de grootste, internationale vakbeurs voor de sector. Ook de kleinere KMO’s laten de crisisjaren stilletjes aan achter zich. Dat doen ze met een flinke dosis creativiteit, innovatie en klantgerichtheid. Zo wapenen ze zich tegen de zware concurrentie op wereldvlak.

Een typische West-Vlaamse innovatie op Domotex zijn haarscherpe, digitale foto’s op een kwaliteitsvol tapijt. Hiermee willen onze bedrijven het verschil maken met de concurrentie uit het Oosten. Ze werken zelfs samen om de technologie te ontwikkelen want een fotoprint op tapijt is niet zoals op papier. "Eenvoudig is het niet. En dan heb je de specifieke capaciteiten van iedere firma die zijn deel kan bijdragen", zegt Henk Bulckaert van HBC Bulcakert-Ravel uit Waregem. Ook Par-Ky-Decospan uit Menen wil meer inzetten op de ontwikkeling van nieuwe producten. Par-Ky is wereldwijd marktleider voor fineerparket, een vloer met een dun laagje echt hout bovenaan.

De redactie