Nieuws

De Hal­ve Maan haalt 300.000 euro op voor bierleiding

Brouwerij De Halve Maan in Brugge haalde via crowdfunding 300.000 euro op voor de aanleg van een ondergrondse bierleiding.

394 mensen namen deel. Er waren verschillende formules om in te tekenen. Telkens kon je levenslang bier krijgen. 21 mensen kozen voor de duurste formule en krijgen voortaan elke dag een fles Brugse Zot. De meeste mensen, 270,  kozen voor een fles op hun verjaardag.  De rest, een goeie 100, koos voor een gratis bak Brugse Zot elk jaar.

 

Ondertussen is men volop bezig met de aanleg van de ondergronde bierpijleiding van drie kilometer. Die zal het bier van de brouwerij in het centrum naar de bottelarij buiten de stad brengen.

Nathalie Dewulf

Taalfout opgemerkt?

Heb je een taal- of schrijffout opgemerkt in dit artikel?