Nieuws

Beken­de kle­ding­za­ken Brug­ge gooi­en hand­doek in de ring

Je moet ingelogd zijn om gratis livestreams en video’s te kunnen bekijken.

Met Meire en Noteboom stoppen twee bekende Brugse kledingzaken na meerdere generaties.

De concurrentie van winkelen op het internet, maar ook de vele werken in de binnenstad en het nieuwe mobiliteitsplan spelen hen parten. Volgens de boetieks denken klanten nog altijd dat Brugge onbereikbaar is.

Meire

Bij Meire in de Gelmuntstraat is de uitverkoop na vijf generaties begonnen. Over enkele maanden moet alle kledij de deur uit zijn. De boetiek zat sinds 1847 in de familie. "Er is heel wat concurrentie bijgekomen op het internet", zegt Dominique Meire. "Mensen kopen steeds meer online en verwachten ook meer en meer korting. Voor ons is dat niet langer haalbaar, want de marges zijn te klein".

Noteboom

In de Smedenstraat verdwijnt de bekende kledingzaak Noteboom na 106 jaar.  Eind dit jaar is het zover. Ook daar stellen ze vast dat de klant nu anders winkelt dan vroeger. "De huidige consument wil cheap en fast fashion. En zoekt naar een shoppinggemak. Dan spreken we over e-commerce, maar ook over de bereikbaarheid van een stad", zegt Didier Noteboom. "Die bereikbaarheid heeft ons de laatste 3 à 4 jaar in de problemen gebracht door de talrijke werken".

 

De redactie