Nieuws

Nieu­we con­ser­va­tor moet Hos­pi­taal­mu­se­um nieuw élan geven

Er komt opnieuw een Nederlander aan de leiding van het Hospitaalmuseum in Brugge.

Ruud Priem volgt Manfred Sellinck op die naar Koninklijk Musem voor Schone Kunsten in Antwerpen trok. Priem moet een nieuw elan geven aan het Hospitaalmuseum waar onder meer het Ursula-schrijn van Hans Memling te bewonderen is.

De nieuwe conservator verdiende zijn sporen in het Paul Getty Museum in Los Angeles en het Rijksmuseum in Amsterdam.  Hij  wil het Hospitaalmuseum in Brugge grondig opfrissen. De ziekenzorg moet opnieuw centraal staan. Op 1 september gaat de nieuwe conservator aan de slag.

De redactie

Taalfout opgemerkt?

Heb je een taal- of schrijffout opgemerkt in dit artikel?