Nieuws

Kunst­tri­ën­na­le bezorgt Brug­ge beter imago

De kunsttriënale in Brugge vorig jaar heeft de stad een beter en meer hedendaags imago bezorgd. Dat blijkt uit een bevraging. Het was de eerste keer sinds 1974 dat Brugge opnieuw een kunsttriënnale organiseerde.

Het studiebureau MAS bevroeg alles samen 800 verblijfs- en dagjestoeristen, en belde nog 210 Bruggelingen op. Uit het onderzoek blijkt dat 95 procent van de bezoekers die tijdens de triënnale de binnenstad bezochten enkele kunstwerken van de Triënnale bekeken. Elf procent meent zelfs dat ze alle kunstwerken hebben bezocht en voor 4 procent van de bezoekers was het kunstevenement een van de redenen, of zelfs de belangrijkste reden, om naar Brugge te gaan.

Brugge wilde vooral haar internationaal imago verdiepen, want de stad wordt vooral gezien als historische stad, en niet als modern of trendy.

Uit de cijfers blijkt algemene bezoekerstevredenheid, ook bij de Bruggeling.

Jeroen Vercruysse

jeroen.vercruysse@focus-wtv.be

Jeroen Vercruysse
Belga

Taalfout opgemerkt?

Heb je een taal- of schrijffout opgemerkt in dit artikel?